وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

در وبلاگ کارت شارژ، فناوری رابا چاشنی شارژ خواهید دید و از آخرین تحولات مرتبط با اپراتورهای فعال کشور آگاه خواهید شد.

تبلیغات
آخرین نظرات
  • ۵ بهمن ۹۱، ۱۶:۳۷ - داوود
    جالبه!
نویسندگان
پیوندهای روزانه

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۲۴ ب.ظ

 

 
به گزارش خبرگزاری مهر ، همیشه به نظر می آید باتری تلفنهای هوشمند عمر کمتری دارند، پدیده ای که کاملا حقیقی است زیرا کاربران از تلفنهای هوشمند کار بیشتری می کشند از این رو تجربه دیدن خاموش شدن نمایشگر گوشی های هوشمند تجربه ای است که کاربران به صورت مداوم آن را تحمل می کنند.
 
بر اساس گزارش یاهو، با این همه مراقبت از چند گزینه کوچک در طی روز می تواند به کاربران کمک کند تا طول عمر روزانه شارژ باتری خود را افزایش دهند:
 
جلوگیری از جستجوی بیهوده
 
جستجوی تلفنهای هوشمند برای دسترسی به اطلاعات انرژی زیادی می گیرد به ویژه اگر کاربر در جایی قرار داشته باشد که دسترسی به این اطلاعات با محدودیت مواجه باشد مانند مترو یا هواپیما، در صورت حضور در چنین موقعیتی بهتر است گوشی را در وضعیت ویژه هواپیما قرار داده و یا آن را به کلی خاموش کرد تا از اتمام باتری آن جلوگیری شود. روشن کردن گوشی نیز تا اندازه ای از انرژی باتری را مصرف می کند از این رو بهتر است در زمانی که قرار است گوشی برای مدتی طولانی دور از دسترس قرار بگیرد کاملا خاموش نگه داشته شود. خاموش کردن اتصال به وای-فای در زمانهایی که به آن نیازی نیست نیز می تواند از هدر رفتن شارژی باتری جلوگیری کند زیرا زمانی که وای-فای روشن است گوشی به صورت مداوم برای یافتن اتصال به وای-فای در حال اسکن کردن است و این کار می تواند باتری را به سرعت تمام کند. در صورتی که در یک کتابخانه یا رستوران از اتصال وای-فای استفاده می کنید به یاد داشته باشد که پس از اتمام کار آن اتصال را غیر فعال کنید تا از مصرف شدن باتری جلوگیری شود.
 
بر روی یک کار متمرکز شوید
 
کاربر تلفن هوشمند قطعا می تواند در آن واحد ایمیلهای خود را نمایش دهد، بر روی اینترنت فایلی ویدیویی را پخش کند، مسیر خود را بر روی نقشه بیابد و در عین حال بازی محبوب خود را اجرا کند، اما هر یک از این برنامه ها مقداری از باتری گوشی را مصرف می کنند از این رو بهتر است ابتدا بر روی یک کار تمرکز کرده و پس از اتمام، نرم افزار بسته شود. ابزارهایی مانند GPS و اتصال بلوتوث که برای اتصال به ابزارهای مختلف استفاده می شوند ، می توانند به راحتی شارژ باتری را تمام کنند مگر اینکه در زمان عدم نیاز خاموش نگه داشته شوند.
 
نمایشگر روشن یا تاریک؟
 
نمایشگرهای پرنور خیلی جالب تر به نظر می رسند اما در مقابل باتری گوشی را به راحتی می بلعند. به منظور افزایش طول عمر شارژ باتری بهتر است کاربر وارد تنظیمات گوشی خود شده و میزان نور پس زمینه نمایشگر را کاهش دهد. تاریک کردن نمایشگر می تواند دیدن مطالب نمایش داده شده بر روی آن را دشوار سازد اما در صورتی که نور نمایشگر در میانه قرار بگیرد می تواند از مصرف انرژی کاسته و از خستگی چشم کاربر نیز جلوگیری کند. در صورتی که گوشی از گزینه خودکار تنظیم نور برخوردار باشد، فعال کردن این گزینه می تواند به راحتی به حفظ شارژ باتری کمک کند. راهکار دیگر استفاده نکردن از پس زمینه های متحرک است .
 
ارتعاشات ناهنجار
 
استفاده از آهنگ به جای استفاده از وضعیت لرزش می تواند کمک بزرگی در حفظ باتری گوشی های هوشمند کند. با وجود اینکه گاه و در برخی موقعیتها استفاده از وضعیت لرزش در گوشی ها الزامی است ، اما پس از خروج از این شرایط بهتر است گوشی همواره بر روی وضعیت آهنگ قرار داشته باشد.
 
استراحت اجباری برای گوشی های هوشمند
 
باور کنید گوشی ها هم به استراحت نیاز دارند، در این صورت می توانند در طول شب نیز باتری خود را حفظ کنند و خاموش نشوند. به این منظور در طول روز کاربر باید زمانی را برای استراحت گوشی خود در نظر گرفته و از فرصتهای مختلف که نیاز به گوشی به پایین ترین حد خود می رسد استفاده کرده و آن را خاموش کرده و در گوشه ای قرار دهد. به این شکل نه تنها کاربر می تواند تعاملات اجتماعی خود را به دور از فناوری با اطرافیانش تقویت کند ، بلکه می تواند باتری گوشی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی