وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

در وبلاگ کارت شارژ، فناوری رابا چاشنی شارژ خواهید دید و از آخرین تحولات مرتبط با اپراتورهای فعال کشور آگاه خواهید شد.

تبلیغات
آخرین نظرات
  • ۵ بهمن ۹۱، ۱۶:۳۷ - داوود
    جالبه!
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

این تهدیدات شامل ویروس های جدید و یا انواع هک و نفوذ در سیستم های رایانه ای است. هرچند که انتشار این گونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از رایانه بهره می گیرند و یا اطلاعاتی ارزشمند بر روی رایانه های خود دارند ولی این جزئی از واقعیت است و باید پذیرفت که امکان دارد حتی شما هم روزی گرفتار هکرها و ویروس های رایانه ای شوید. در این بخش به چند نکته که در رابطه با امنیت رایانه اهمیت اساسی دارند به صورت مختصر پرداخته می شود. یک کاربر در صورت رعایت این نکات می تواند تا حدود زیادی از حفظ امنیت سیستم رایانه ای خود مطمئن باشد.
استفاده از نرم افزارهای محافظتی و به روز نگه داشتن آنها

از وجود ضد ویروس بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. این نرم افزارها برای محافظت از رایانه در برابر ویروس های شناخته شده به کار می روند و در صورت استفاده از آنها کاربر نیاز به نگرانی در مورد ویروس ها نخواهد داشت. در شرایطی که روزانه ویروس های جدید تولید شده و توزیع می شوند، نرم افزارهای ضد ویروس برای تشخیص و از بین بردن آنها باید به صورت منظم آپدیت شوند. برای این کار می توان به وب سایت شرکت تولید کننده ضد ویروس مراجعه کرد و اطلاعات لازم در مورد نحوه به روز رسانی و نیز فایل های جدید را دریافت نمود. عموما نرم افزارهای ضد ویروس ابزارهای به روزرسانی و زمانبندی این فرآیند را در خود دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد آنتی ویروس ها و آشنایی با طرز کار و قابلیت های آنتی ویروس های آویرا، کسپرسکی، ایست، بولگارد، بیت دیفندر و… به وب سایت cysec.ir مراجعه کنید.
باز نکردن نامه های دریافتی از منابع ناشناس

این قانون ساده را پیروی کنید، (( اگر فرستنده نامه را نمی شناسید، نسبت به نامه و پیوست های آن بسیار با دقت عمل نمایید)). هرگاه یک ایمیل مشکوک دریافت کردید بهترین عمل حذف کل ایمیل به همراه پیوست های آن می باشد. برای امنیت بیشتر حتی اگر فرستنده نامه آشنا باشد هم باید با احتیاط عمل کرد. اگر عنوان نامه نا آشنا و عجیب باشد و بلاخص در صورتی که نامه حاوی لینک های غیر معمول باشد باید با دقت عمل کرد. ممکن است دوست شما به صورت تصادفی ویروسی را برای شما فرستاده باشد. ویروس I Love You دقیقا به همین صورت میلیون ها رایانه را در سراسر دنیا آلوده نمود. تردید نکنید ایمیل های مشکوک را پاک کنید.
استفاده از کلمات عبور مناسب

کلمه عبور تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. کلمات عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک کلمه عبور در بیشتر از یک جا استفاده نکنید. در این صورت اگر یکی از کلمات عبور شما لو برود همه منابع در اختیار شما در معرض خظر قرار خواهند گرفت. قوانین طلایی برای انتخاب کلمه عبور شامل موارد زیر است:

  • کلمه عبور حداقل باید شامل ۸ حرف بوده، حتی الامکان کلمه ای بی معنی باشد. در انتخاب این کلمه اگر از حروف کوچک بزرگ و اعداد استفاده شود (مانند xk27D5Gu) در اینصورت ضریب امنیت بالاتر خواهد رفت.
  • به صورت منظم کلمات عبور قبلی را عوض نمایید.
  • کلمه عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

این مقاله را از دست ندهید.

  • کارشناس