وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

در وبلاگ کارت شارژ، فناوری رابا چاشنی شارژ خواهید دید و از آخرین تحولات مرتبط با اپراتورهای فعال کشور آگاه خواهید شد.

تبلیغات
آخرین نظرات
  • ۵ بهمن ۹۱، ۱۶:۳۷ - داوود
    جالبه!
نویسندگان
پیوندهای روزانه

راه هایی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۰ ب.ظ

برخی از کاربران دستگاه های اندرویدی همیشه از کند شدن دستگاه خود پس از چندین ماه استفاده شکایت می کنند. کارهای معمولی همانند جا به جا شدن میان صفحات برنامه ها به کندی انجام می شود و یا با مشکلات گرافیکی در برنامه ها مواجه خواهید شد. در این مطلب قصد داریم راه کارهایی را ارائه دهیم که به کمک آنها سرعت دستگاه خود را افزایش دهید.

پاک کردن برنامه های اضافی

معمولا حافظه دستگاه های میان رده محدود است و بعد از پر شدن مقداری از آن به کاهش سرعت مواجه می شوید. اطلاعات موجود بر روی دستگاه می تواند شامل تصاویر ، فایل های صوتی و برنامه ها شود. اما می توانید با حذف موارد اضافی از جمله برنامه های ناکارآمد سرعت دستگاه خود را افزایش دهید. هم چنین اگر به اینترنت پر سرعت دسترسی دارید امکان آپلود برخی از فایل ها بر روی حافظه های ابری از جمله Dropbox و Google Drive برای شما فراهم خواهد شد.

1

پاک کردن یک برنامه به آسانی صورت می گیرد. کافی است وارد صفحه تنظیمات (Setting) شوید و وارد قسمت برنامه ها (Apps) گردید. حال گزینه حذف (Uninstall) در دسترس شما هست. البته برخی از برنامه ها نیز قابلیت غیر فعال شدن و پنهان شدن از صفحه اصلی را دارا می باشند. اگر هم تبلت یا گوشی اندرویدی شما از کارت حافظه پشتیبانی می کند ، می توانید برخی از این فایل ها را بر روی حافظه جانبی انتقال دهید.

حذف حافظه برنامه ها 

هر برنامه پس از مدتی استفاده برخی از اطلاعات را در حافظه دستگاه شما ذخیره می کند. البته این اطلاعات به صورت پنهان وجود دارند و معمولا کاربران نمی توانند فایل های مربوط به آن را مشاهده نمایند. بعد از مدت ها این اطلاعات کوچک انبوه می گردند و بخش وسیعی از حافظه دستگاه را اشغال می کنند. برای پاک کردن این اطلاعات را های بسیاری وجود دارد اما آسان ترین روش استفاده از برنامه های جانبی می باشد که بر روی فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند. از جمله آنها می توان به Clean Master و App Cache Cleaner اشاره کرد. می توانید نمونه های مشابه را بر روی کافه بازار نیز بیابید.

محدود کردن ابزارک ها و پس زمینه های زنده

یکی از امکانات محبوب اندروید قابلیت استفاده از ابزارک (Widget) بر روی صفحه اصلی آن می باشد. هم چنین تصاویر پس زمینه زنده نیز از مواردی هستند که کاربران به استفاده از آنها علاقه زیادی نشان می دهند. در بسیاری از موارد این ابزارک ها سرعت کار با دستگاه را افزایش می دهند ولی در سوی مقابل باطری بیشتری نسبت به حالت پایه سیستم عامل مصرف خواهند کرد.

استفاده کمتر از ابزارک ها و تصاویر پس زمینه زنده علاوه بر افزایش سرعت دستگاه شما موجب عمر باطری بیشتر نیز خواهد شد. پرمصرف ترین ابزارک ها آنهایی هستند که به صورت مداوم در حال آپدیت کردن اطلاعات خود می باشند که از جمله آنها می توان به ابزارک فیسبوک اشاره کرد. محدود کردن استفاده از این قابلیت ها تاثیر بسزایی در سرعت دستگاه شما خواهد داشت.

غیر فعال کردن انیمیشن ها

یکی از منوهای مخفی اندروید به شما امکان دسترسی به قابلیت های اساسی سیستم عامل را می دهد. برای دسترسی به این منو وارد قسمت تنظیمات شوید و گزینه درباره دستگاه (About Phone) را لمس کنید. سپس در صفحه بعدی انگشت خود را هفت بار بر روی گزینه Build Number بزنید. مشاهده خواهید کرد که این منو ظاهر می شود. این منو مخصوص توسعه دهندگان است و در آن قابلیت های جالبی خواهید یافت. البته در بعضی از دستگاه ها این قسمت به صورت نمایان در تنظیمات وجود دارد و نیازی به انجام روش های بالا برای دسترسی به آن نیست.

2

یکی از قابلیت هایی که اندروید در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد ، غیر فعال کردن انیمیشن های محیط سیستم عامل می باشد. در این قسمت سه گزینه همانند تصویر بالا مشاهده خواهید که باید هر سه را بر روی حالت خاموش (Off) قرار دهید. شاید با انجام این کار کمی از زیبایی محیط دستگاه کاسته شود ولی در عوض سرعت بیشتری را در اختیار خواهید داشت.

دریافت آپدیت ها

سازندگان دستگاه های هوشمند معمولا آپدیت هایی را برای گوشی های هوشمند و تبلت های خود عرضه می کنند. در این آپدیت ها بسیاری از باگ های سیستم عامل برطرف می شود و پایداری آن نیز افزایش می یابد. به همین دلیل اگر انتظار سرعت بالا از دستگاه خود را دارید باید همیشه آن را به روز نگه دارید. برای این کار وارد قسمت تنظیمات شوید و در قسمت About Phone گزینه System Update را انتخاب کنید.

روت کردن و نصب رام های سفارشی

این گزینه برای کاربران حرفه ای و هم چنین اهل ریسک مناسب می باشد. با روت کردن دستگاه خود می توانید از قدرت بیشتری نسبت به قبل بهره بگیرید. هم چنین توسعه دهندگان با تغییر رام های سفارشی عملکرد نرم افزاری را به سمت سوق می دهند که بیشترین استفاده از سخت افزار را داشته باشد. البته باید گفت ریسک این کار نیز بالا است و امکان دارد خسارات جدی به دستگاه شما وارد شود. هم چنین با این کار گارانتی دستگاه نیز از بین خواهد رفت.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی