وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

در وبلاگ کارت شارژ، فناوری رابا چاشنی شارژ خواهید دید و از آخرین تحولات مرتبط با اپراتورهای فعال کشور آگاه خواهید شد.

تبلیغات
آخرین نظرات
  • ۵ بهمن ۹۱، ۱۶:۳۷ - داوود
    جالبه!
نویسندگان
پیوندهای روزانه

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

touch-cleaning

پاک‌کردن صفحه‌های لمسی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کار سختی نیست. به هیچ کیت یا روش مخصوصی برای تمیز کردن نیاز ندارید. فقط باید بدانید که چه کارهایی را نباید انجام دهید! بعضی از روش‌ها و وسایل ممکن است به صفحه‌های لمسی آسیب بزنند. اگر این‌ها را بدانید، با ساده‌ترین چیزهایی که دم دستتان است می‌توانید در طی چند ثانیه، تمامی ناپاکی‌ها مثل چربی و گرد و غبار را از روی گوشی و یا تبلت‌تان پاک کنید.

چه کارهایی را نباید انجام داد

بیایید قبل از این‌که بگوییم چگونه می‌توان به راحتی صفحه‌های لمسی را تمیز کرد، بگوییم که چه کارهایی را هرگز نباید انجام دهیم.

  • هرگز از مواد شوینده‌ی شیمیایی که پایه‌ی الکلی دارند و یا حاوی آمونیاک هستند استفاده نکنید! اگر برای تمیزکاری حتماً نیاز به مایع دارید، می‌توانید از مقدار کمی آب برای این‌کار استفاده کنید. همچنین می‌توانید مواد شوینده‌ی مخصوص این‌کار را خریداری کنید. به طور مثال می‌توانید از iKlenz که مورد تأیید شرکت اپل است استفاده کنید؛ امّا باز هم می‌گویم که هیچ‌نیازی به خرید چیز به‌خصوصی ندارید.
  • هرگز از پارچه‌های زبر، حوله‌های کاغذی و یا حتی دستمال کاغذی که باعث وارد شدن آسیب به صفحه‌ی لمسی می‌شود استفاده نکنید. در عوض می‌توانید از پارچه‌های میکروفیبری (معمولاً برای تمیز کردن شیشه‌ی عینک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند) که انحصاراً برای این‌کار ساخته شده‌اند استفاده کنید.
  • هرگز از مقدار زیادی آب برای تمیز کردن استفاده نکنید. اگر به آب نیاز دارید، همان‌طور که پیش‌تر گفته‌شد، می‌توانید پارچه‌ی میکروفیبری خود را با مقدار کمی آب خالص و یا مواد شوینده‌ی مخصوص تَر کنید. در هر حال پیشنهاد می‌شود اگر از مایع جهت شست‌و‌شو استفاده می‌کنید، حتماً نمایشگر دستگاه یا کلاً خود دستگاه را خاموش کنید.
  • و پیش‌و‌پا افتاده‌ترین یادآوری این‌که هرگز برای پاک‌سازی، فشار غیر متعارف به صفحه وارد نکنید!

یادآور می‌شوم که توصیه‌های ذکر شده در این نوشتار مخصوص صفحاتی‌ست که با هیچ محافظ صفحه‌ای محافظت نمی‌شوند. بدیهی‌ست اگر از محافظ صفحه استفاده می‌کنید، می‌توانید وسواس کمتری به خرج دهید!

یک پارچه‌ی میکروفیبری تهیه کنید

برای تمیز کردن یک صفحه‌ی لمسی، تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید، یک پارچه‌ی میکروفیبری است. اگر صفحه خیلی کثیف است، می‌توانید از مقدار کمی آب هم استفاده کنید (هرگز از مواد کف‌ساز مثل صابون استفاده نکنید!).

ممکن است با خواندن “پارچه‌ی میکروفیبری” فکر کنید چیز خیلی منحصربه‌فردی‌ست! امّا اصلاً این‌طور نیست. این پارچه‌ها به وفور و به ارزانی یافت می‌شوند! اگر عینک دارید، حتماً هنگام خرید عینک، یک پارچه‌ی میکروفیبری نیز هدیه گرفته‌اید. این پارچه‌ها برای تمیز کردن انواع شیشه‌ها ساخته‌شده‌اند. چه می‌خواهد شیشه‌ی عینک طبی یا آفتابی باشد چه شیشه‌ی صفحات لمسی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها. در هر صورت اگر پارچه‌ی میکروفیبری در اختیار ندارید، می‌توانید از پارچه‌های کتان هم استفاده کنید. البته انتظار نداشته باشید که همان نتیجه‌ای را که می‌توان با پارچه‌های میکروفیبری گرفت، با تی‌شرت کتان خود بگیرید!

eyeglasses-and-cleaning-cloth

  • کارشناس

خب، شاید در واقع این محصول وجود خارجی نداشته باشد، اما این یک طراحی مفهومی از doozy است و می تواند در آینده ای نه چندان دور به واقعیت تبدیل شود. سوکت پنجره (windows socket) ابزاری است که با استفاده از اشعه های خورشید به همه چیز قدرت می بخشد.

Windows Socket
  • کارشناس

حال وقت آن فرا رسیده که Swiftkey  و Swypeرا به فراموشی بسپارید.در روز گذشته گوگل صفحه کلید هوشمند خود را در گوگل پلی عرضه کرد و هدف از عرضه این برنامه آسان و هوشمند سازی ورودی متون در سیستم عامل آندروید می باشد.در این صفحه کلید مجازی برای نوشتن یک متن، فقط کافیست که شما کلمات خود را بدون وقفه بنویسید و دیگر نیازی به ایجاد فاصله بین کلمات نیست، چون این کار به صورت خودکار توسط این صفحه کلید انجام می شود .

یکی دیگر از قابلیت های این صفحه کلید، قابلیت تشخیص کلمات و انتقال آنها به متن مورد نظرتان به صورت خودکار می باشد.قدرت تشخیص کلمات بعدی در حین نوشتن یک متن ، در این صفحه کلید بسیار بالا می باشد.این صفحه کلید از ٢٦زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

این صفحه کلید طرح بسیار مدرن و پیشرفته ای دارد و روی تمام گوشی های همراه و تبلت هایی که سیستم عامل آنها از اندروید ٤بالاتر می باشد، قابل نصب است.

منبع

  • کارشناس

امروزه انواع بسیار متنوعی از هدفون با رنگ ها و شکل های مختلف و البته قیمت های بسیار متفاوتی را در بازار می توان یافت. اما در این میان انتخاب یک هدفون مناسب، با توجه به نام های بسیار زیاد شناخته و ناشناخته موجود کاری مشکل است. 

یکی از مشکلات امروزی در استفاده از موسیقی، صداهای مزاحم فراوانی است که ما را احاطه کرده اند، از سر و صدای ماشین ها در اتوبوس و تاکسی گرفته تا داد و قال مردم در مترو و زمزمه همکاران در محیط کار، همه باعث می شوند نتوانیم به راحتی موسیقی مورد علاقه مان را گوش دهیم. اما چاره کار چیست؟ 

جدای از اینکه هدفون ها را به دو دسته عمومی درون گوشی یا رو-گوشی تقسیم بندی کنیم، گونه ای از آنها به دلیل حل مشکلات بالا، محبوبیت خاصی پیدا کرده اند و به هدفون های حذف نویز یا noise-canceling مشهور شده اند. که البته در هر محیطی باید از مدل مناسبی استفاده کنید. 

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر با این رده از هدفون ها آشنا شده و شیوه انتخاب مدل مناسب آن را فرا گیریم.

حذف نویز فعال چیست؟

active noise-cancellation ، حذف نویز فعال یا کاهش نویز فعال در واقع یک مدار الکتریکی است که به صداهای اضافی و مزاحم محیط گوش می دهد. سپس با برخی تکنیک های جادویی یک صدای دفاعی با طول موج مخالف و تقریبا نزدیک به صدای مزاحم تولید می کند. در نتیجه این دو صدا یکدیگر را خنثی می کنند و ما تقریبا هیچ یک را نخواهیم شنید. 

هدفون های با تکنولوژی حذف نویز فعال، معمولا در مقابله با صداهای مزاحم ثابت و ممتد بهتر عمل می کنند. دلیل اصلی هم این است که فرکانس نویزهای ثابت به سادگی برای این هدفون ها قابل تشخیص است. و لذا تولید طول موج متضاد صدا هم به همان نسبت آسان خواهد بود. و به همین دلیل هدفون های حذف نویز فعال در مقابله با صداهای ناگهانی و غیرقابل پیش بینی، از قبیل عملیات ساختمانی یا گریه کودک کارایی چندان خوبی ندارند.

  • کارشناس

گوگل باز (Google Buzz) یک شبکهٔ اجتماعی و ابزاری برای تبادل پیام و اشتراک گذاری بودکه توسط شرکت گوگل در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۰ ارائه شد و این شرکت در ماه اکتبر ٢٠١١ اعلام کرد که تصمیم گرفته که سرویس گوگل باز را از دسترسی خارج کند.اما گوگل در اقدامی از هفدهم ماه جولای تمام پست هایی که کاربران گوگل به اشتراک گذاشته بودند را برای آنها به حساب کاربری گوگل درایوشان (Google Drive) فرستاده است.

نوع فایل اول، فایلی که برای شما ارسال شده است یک تصویر کلی از گوگل بازتان است که به صورت اختصاصی بوده و فقط  در دسترش شما می باشد.نوع فایل دوم، یک کپی از تمام پست های عمومی شما در گوگل باز می باشد و توسط کسی که لینک آن را داشته باشد قابل مشاهده است.

هر گونه نظری را که در پروفایل فرد دیگری وارد کرده بودید، فقط توسط همان فرد قابل مشاهده است.ولی آن فرد می تواند آن پوست و نظرات موجود در آن را به صورت عمومی نمایش دهد که شما هم بتوانید از آن بهره ببرید.

شما اگر به این اطلاعات نیازی ندارید به راحتی می توانید آنها را از حساب کاربری گوگل درایوتان پاکسازی کنید.

منبع

  • کارشناس

طی ۱۰ سال گذشته موبایل ها بهبود چشمگیر و دراماتیکی را پشت سر گذارده اند. هنگامی اسمارت فون های مدرن را کنار تلفن های همراه اولیه قرار می دهید، به نظر می رسد آنها از تمدن های بیگانه وارد چرخه حیات بشری شده اند. اما عمر باتری شان اصلا پیشرفت خوبی نداشته است. در حقیقت، شاید بتوان گفت که عمر باتری بدتر هم شده. 

موبایل های بی دست و پای قدیمی می توانستند با یک بار شارژ تا یک هفته یا بیشتر صاحبشان را همراهی کنند. اما اسمارت فون های امروزی در بهترین حالت اگر بیشتر از یک روز دور از پریز برق بمانند، سردرگم و حیران شده، در نهایت غش می کنند. تصور می شود تکنولوژی باتری به اندازه کافی و با سرعت لازم رشد نکرده است. واقعا چه اتفاقی افتاده ؟ 

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

  • کارشناس

تکنولوژی در ورزش بیشتر به خاطر به حداکثر رساندن دقت و بهینه کردن وسایل ورزشی به کار رفته و می رود و حتی می تواند کمکی برای فهمیدن مواردی باشد که امکان ندارد ما بتوانیم از آنها به راحتی مطلع شویم.شرکت آدیداس (Adidas) تا به امروز محصولات کاربردی جالبی را به کمک تکنولوژی پیشرفته توانسته تولید کند مثل MiCoach  که یک ردیاب بیومتریک می باشد و در حقیقت یک مربی ورزشی برای کاربرانش است و دارای قابلیت های بسیاری از جمله پخش موسیقی و تشخیص میزان مسافت و ... می باشد. اما این دفعه آدیداس روی نظریه بزرگتری کار کرده و می خواهد توپی متفاوت را به دنیای فوتبال معرفی کند.این شرکت توپی هوشمند را طراحی کرده که بتواند گویای این باشد که چه کاری انجام می دهد.

توپ فوتبال هوشمند آدیداس با استفاده از نرم افزاری که روی آن نصب شده است پارامتر هایی همچون سرعت، چرخش، فاصله و جهت توپ را اعلام می کند و می توان گفت همه چیز در مورد حرکتش را بیان می کند.در این توپ حسگر های متنوعی به کار رفته و هنوز از منبع رسمی ای مشخصات کامل این حسگر ها اعلام نشده است.

آدیداس این توپ های هوشمند رابا استفاده از هوشمند ساختن خط دروازه زمین فوتبال ساخته است.فیفا همیشه در استفاده از تکنولوژی کند عمل کرده است و به همین دلیل آدیداس بیشر در نظر دارد که این محصولش بیشتر جنبه آموزشی داشته باشد تا بتواند آن را زود تر در دید عموم قرار دهد.آدیداس تصمیم دارد این محصول را در تاریخ نامعلومی از سال٢٠١٤ در بازار جهان عرضه کند.

منبع

  • کارشناس

باجه ایرانسل راه اندازی شد

 

ایرانسل سرویس جدیدی را با نام "باجه" راه اندازی کرده که می تواند به عنوان تسهیل کننده‌ خدمات بانکداری و پرداخت همراه 24 ساعته و بدون هزینه مورد استفاده قرار بگیرد. 

روابط عمومی ایرانسل، خبر می دهد که "باجه" ایرانسل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #100* امکان دسترسی مشترکین به کانال های مختلف بانکداری و پرداخت همراه، از یک مسیر واحد را فراهم می کند. 

این سرویس با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب انطباق دارد و مشترکین می‌توانند با استفاده از رمز دوم کارت بانکی و بدون وجود محدودیت در بانک صادر کننده، سیم کارت خود را بدون نیاز به رمز شارژ و به طور مستقیم با قیمت واقعی شارژ کنند. 

در طول این سال ها شاهد راه اندازی سرویس های مشابهی توسط شرکت های دیگر بوده ایم و به نظر می رسد که رقابت روی ارایه این گونه خدمات بیشتر شده است. اما به عنوان کاربر این سرویس ها باید توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این گونه خدمات باید اعتماد متقابلی بین شما و شرکتی که از‌ آن خدمات دریافت می کنید وجود داشته باشد. چرا که شما اطلاعات بانکی خودتان را در اختیار آنها قرار می دهید. 

ایرانسل پیش از این در آبان سال ۸۷ برای اولین بار خدمات حقیقی بانکداری همراه خود را عرضه کرد و اکنون با ارئه سرویس باجه، سعی کرده است با تجمیع خدمات قبلی و معرفی برخی قابلیت های جدید، جانی تازه را به رقابت در این حوزه تزریق نماید. 

با استفاده از باجه ایرانسل، پرداخت قبض ها، مشاهده موجودی حساب، خرید از فروشگاه‌های منتخب، خرید کالای دیجیتال و شارژ خودکار سیم کارت، از طریق تمامی تلفن های همراه و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم افزار برای مشترکین ایرانسل ممکن خواهد بود. 

اطلاعات بیشتر در خصوص باجه ایرانسل در وب سایت رسمی این شرکت موجود است. 

  • کارشناس

سال 2013، جنگ جهانی هوشمندها!

iPhone-5S

درست زمانی که اکثر پرچم داران ابر قدرت پا به کره خاکی ما گذاشته و جنگ بسیار سختی را بر علیه یکایک رقبای هوشمند خویش شروع کرده‌اند، همه چشم به راه نجیب زادگان اپلی با اسم مستعار آی‌فون هستند تا بتواند آتش جنگ را با حضور خویش خاموش نموده و به این جنگ غیر منصفانه پایان دهند! نسل جدید شاهزادگان 5s آی‌فونی و سیب دوست، توانسته‌اند خود را برای یک مدت طولانی در خفا نگه دارند و نقشه‌های جنگی خویش برای پیروزی بر رقبای هوشمند و ادرویدی خویش را، محفوط نگه دارند! اما تا کی؟! فعلا که اخبار بسیار کمی از این نجیب زادگان آی‌فونی منتشر شده است و هیچ اطلاعات دقیقی از مشخصات سخت افزاری آن‌ها به بیرون درز نکرده است. اما به تازگی زمزمه‌هایی در اینترنت پیچیده که خیلی‌ها را من جمله من! برای نسل جدید پسران آی‌فونی بی قرار گذاشته است.وبلاگ ویتنامی Tinthe.vn در گزارشی که جدیدا منتشر کرده است، گفته نسل بعدی شاهزدگان آی‌فونی قرار است یک دوربین 12 مگاپیکسلی را با خود یدک کشیده که می‌تواند در شرایط کمبود نور محیط برای تصویر برداری عملکرد بهتری را از خود به جا گذاشته تا رقبای هوشمند خویش را دچار تشویش همگانی سازد! همچنین در گوشه‌ای از این خبر اشاره شده است که تمرکز اصلی پسران آی‌فونی امسال قرار است بیشتر بر هرچه توانمندتر کردن صفات ثانویه خودشان جمع باشد که کمی ممکن است بازی را برای پسران نجیب زاده و خوش پوش آی‌فونی دشوار سازد.
به نظر شما این اخبار تا چه حد می‌توانند جامه عمل بر خود پوشانده و به واقعیت تبدیل شوند؟! آیا امسال، قرار است به عنوان آخر خطی برای جماعت آی‌فونی‌ها در نظر گرفته شود و شاهزادگان آی‌فونی قراراست در جنگ جهانی هوشمندهای امسال، رقابت را به پسران فضایی سامسونگ، رزمی کاران سونی و چشم بادامی‌های اچ تی سی واگذار نمایند؟!

منبع 

  • کارشناس