وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

وبلاگ کارت شارژ

فناوری اطلاعات با چاشنی شارژ

در وبلاگ کارت شارژ، فناوری رابا چاشنی شارژ خواهید دید و از آخرین تحولات مرتبط با اپراتورهای فعال کشور آگاه خواهید شد.

تبلیغات
آخرین نظرات
  • ۵ بهمن ۹۱، ۱۶:۳۷ - داوود
    جالبه!
نویسندگان
پیوندهای روزانه

 

ajhbjhشرکت اپل از سال 2008 در پی تحریم‌های جهانی علیه ایران، کشور ما را در بخش نرم افزار و سخت افزار تحریم نمود و این تحریم‌ها تا به امروز ادامه داشته است. بر طبق دستور دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، این شرکت و تمامی شرکت‌های آمریکایی حق نداشتند بیش از 100 دلار با ایران معامله‌ای انجام دهند.

ir

12

اما به تازگی همین دپارتمان بر طبق نامه 69/67542/123 به شرکت اپل اجازه معامله با کشور ایران را داده و وزارت خزانه داری آمریکا نیز آن را تایید و ابلاغ نموده است. وب‌سایت اپل نیز فورا ایران را از لیست تحریم ها خارج و در حال تدارک برپایی نمایندگی رسمی و فروشگاه بزرگ اپل در ایران است.

34

1234

211

شرکت اپل یکی از 10 شرکت بزرگ دنیاست که کار خود را با هدف تولید کامپیوترهای شخصی شروع کرد و امروز یکی از اسطوره‌های این صنعت است. مدیر بخش اجرایی این شرکت و مغز متفکر آن، استیو جابز در سال 2011 درگذشت و تیم کوک جانشین وی شد. از آن تاریخ تا به امروز این شرکت روند نزولی در کیفیت تولیدات و فروش محصولات داشته است. به طوری که اپل در سال 2011 رتبه اول فروش جهانی را در بخش تلفن‌هایهمراه هوشمند داشته ولی امسال رتبه سوم فروش را پس از سامسونگ و هواوی دارد. این شرکت و محصولات آن در کشور ایران طرفداران زیادی دارد و با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران تا حدودی استفاده از تولیدات این شرکت جنبه تجمل گرایی پیدا کرده است. یکی از خصوصیات بارز ایرانی‌ها از قدیم تا به امروز تلاش برای رسیدن به غیر ممکن‌ها بوده که همیشه در این زمینه موفق بودند. استفاده از ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی در ایران به صورت استاندارد جهانی یکی از این غیر ممکن‌ها بود ولی امروز یک قدم بزرگ در این زمینه برداشته شده تا ارتباط ما با دنیای فناوری عمیق‌تر و محدودیت‌ها برداشته شود، اما این حذف محدودیت به چه قیمتی است؟

یک از جنبه‌های مثبت از ورود آسان محصولات آمریکایی به کشور عدم نیاز به تحمل محصولات بی کیفیت چینی است. زمانی که یک محصول آمریکایی، هم قیمت یک محصول چینی باشد، هیچ وقت کسی به سراغ محصول چینی نخواهد رفت. البته اگر مساعدت دولت  در تامین ارز مبادلاتی و اعتبارات اسنادی lc نباشد، همچنان روند مشکلات ادامه خواهد داشت. لغو تحریم از خارج و اعمال تحریم‌ها از داخل! افراد زیادی با ورود محصولات آمریکایی به داخل کشور مخالف هستند و به بهانه خود کفایی و تولید ملی از ورود این کالاها جلوگیری می‌کنند یا عوارض سنگینی به پای آن‌ها می‌بندند تا نتوانند در بازار رقابت کنند و در عمل غیر قابل استفاده برای عموم می‌شوند. این افراد همان کسانی هستند که گمرکات کشور را به روی محصولات بی کیفیت و البته سود آور چینی باز می‌کنند تا منافع بیشتر کسب کنند و اینجاست که باید گفت:

خداگو با خداجو فرق دارد
حقیقت با هیاهو فرق دارد
بسا مشرک که خود قرآن به دست است
نداند در حقیقت بت پرست است (مهدی سهیلی)

به نظر شما ورود آزاد محصولات این شرکت به کشور و ارایه رسمی توسط آن، باعث کاهش قیمت محصولات اپل خواهد شد؟ به نظر شما شرکت اپل تا چه میزان علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران است؟ شرکت‌های داخلی مانند GLX با توجه به زمان نسبتا طولانی که داشتند، تا کنون نتوانسته‌اند محصول قابل اطمینان و معتبری تولید کنند، آیا اپل برای این شرکت‌ها در ایران یک رقیب خواهد شد یا رفیق؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی